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Im Februar 1964 war der Marantz Vorverstärker "model 7" noch brandaktuell . . .

Irgendwie gab es da zwar schon Verstärker mit so "komischen Teilen", die nicht mehr geglüht haben, - sie nannten das Transistoren - doch das wußten nur die eingeweihten Hifi-Freaks und vielleicht die Verkäufer. Die Interessenten für edles Super-Hifi hatten keine so große Auswahl. Und für uns Buben im Alter von 15 Jahren waren die Preisvorstellungen von 2.000.- und 3.000.- Mark völlig illusorisch.

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Marantz Stereo Console model 7

This new self-powered stereo preamplifier features a high order of versatility together with remarkable ease of operation. Unexcelled performance may be expected of both stereo and monophonic programs. Construction, of course, is of the usual Marantz quality.
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FRONT CONTROLS

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  • Selector - 8 positions: Microphone, Phono 1, Phono 2, Tape-head, FM-AM, FM (multiplexed), TV, Auxiliary. Mode - 5 positions: Stereo, Stereo Reverse, Channel A, Channel B, Channel A + B. The last three are monophonic positions and will be heard from both speakers.
  • Volume - Especially developed for Marantz, it is individually tested for 2db tracking at any point of rotation down to 65db attenuation. Total range 90db.
  • Balance - A full-range control offering complete cutoff of either speaker.
  • Tone Controls - Separate step-type feedback controls in each channel, with identical curves. The steps are in increments of 3db at 50cps and 2 1/2db at 10kc. The controls are removed from the circuit in flat positions.
  • Record Equalizer - Effective on Phono positions only. Settings are RIAA, old COL LP, early 78. NOTE: NARTB curve automatically substituted in Tape-head position, and Flat response for Microphone.
  • Tape Playback or Monitor - For playing or monitoring stereo and monophonic tapes.
  • High Filter - 9kcs and 5kcs. Rumble Filter - 50 and 100cps. Power Switch - Heavy duty (15 Amps).

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REAR FEATURES

Output Level-sets - 3 Pairs of Outputs - Tape-head Equalizer - Adjustments - 6 AC Convenience Outlets - 9 Pairs of Inputs - System Grounding Point

GENERAL DATA

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  • Gain - Phono and Tape-head... 64db; Microphone... 62db; High level, 22db.
  • At Recording Output, Phono and Tape-head... 42db, Microphone... 40db; High-level... Unity (Odb).
  • Frequency Response - Within 1/2db from 20cps to 20kc.
  • IM Distortion - Typical measurements: 10 volts equ. peak RMS, 0.1% and 2 volts equ. peak RMS 0.01%.
  • Total Noise - In 20cps to 20kc audio range, 80db below 10mv phono input with RIAA curve. Hum is far below thermal noise.
  • Dimensions - Chassis-. 14" W. x 5" H. x 8"
  • Tubes- 6 x ECC83/12AX7. Shipping Weight 20lbs.

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und jetzt der Preis :

Price : $264 (Higher in West) + cabinet $24.
Mahogany, Walnut, Blond - Professional Rack Mounting, $24

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Dazu muß man wissen, daß die einzelnen amerikanischen Staaten ein ejeweils unterschiedliche "purchase tax" erhoben hatten (ähnlich der Mehrwertsteuer bei uns, die aber bei uns für alle Bundesländer gleich ist) - darum steht dort hinter dem Preis: im Westen ist es teurer !!!

Bei uns in Deutschland kostete 1964 solch ein edler Marantz Vorverstärker mindestens 2000.- bis 2500.- Mark. Mal sehen, was in den alten Funkschaun oder in der Funk-Technik für Preise genannt wurden.

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